Prawo konsumenta są w dużej liczbie przypadków łamane przez nieuczciwych przedsiębiorców. żeby uchronić kupujących przed nieuczciwymi przedsiębiorcami organa państwowe takie, jak sanepid, lub Państwowa Inspekcja Handlowa dokonują czynności kontrolnych, mających na celu stały nadzór nad poprawnością prowadzonych czynności handlowych. Prawa konsumenta reklamacja, reklamacja jest żądaniem ze strony kontrahenta zwrotu kasy, bądź podmiany danej rzeczy, czyli zwrot zakupionego towaru w chwili, gdy rzecz pierwotnie nabyta nie zadowala nas własną jakością, bądź wykazuje znaczne ubytki techniczne. Taka sytuacja posiada w znaczącej liczbie sytuacji miejsce, w szczególności, w sytuacji sprzętów elektronicznych. W ogromnej liczbie przypadków wykazują one znaczne wady techniczne spowodowane niedokładnością i nieprecyzyjnością w sporządzaniu i konstruowaniu sprzętów. Prawo konsumenta zwrot towaru jest zobowiązany umową kupna- dystrybucji. Sprzedający posiada obowiązek zapewnienia okresu próbnego, w czasie którego kupujący będzie mógł podjąć decyzję o pozostawieniu towaru, bądź jego ewentualnej wymianie. Zwrotowi podlega cały folder produktów; poczynając niewątpliwie od sprzętu elektronicznego. Ten jest bowiem, najbardziej podatny na wszelkiego stylu uszkodzenia i wypaczenia. Wiąże się to jeszcze z faktem, iż sprzęta elektroniczny trzeba do jednych z najdroższych dóbr dostępnych na rynku; warto więc sprawdzić czy telewizor za wiele tysięcy zł spełni nasze nadzieja. Prawo konsumenta reklamacja jest dość szerokim pojęciem. Lansować możemy wszystko, poczynając od towarów spożywczych, kończąc na sprzętach elektronicznych. Reklamację towaru niezgodnego z umową możemy złożyć w ciągu dwóch lat od momentu zakupu. Bez wątpienia w chwili podmiany, lub naprawy towaru okres gwarancyjny rozpoczyna się na nowo. Dzięki temu posiadamy poczucie, iż uzyskaliśmy nowy towar, który możemy wypromować ewentualnie.